Σπιρτόκουτο (2002)

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, τάραξε τα νερά της εγχώριας κινηματογραφίας, αποτελώντας παράλληλα το ξεκίνημα της συνομιλίας των ταινιών του, με τα comics και την εικονογράφηση, μέσα από έργα του Πέτρου Ζερβού, όπως πολύπτυχα και μία απόπειρα για τη δημιουργία comic βασισμένου στην ταινία, το οποίο όμως δεν ολοκληρώθηκε.

Σπιρτόκουτο - Πολύπτυχα του Πέτρου Ζερβού

Πέτρος Ζερβός

Σπιρτόκουτο - Μολύβια του Πέτρου Ζερβού για αδημοσίευτο comic

Πέτρος Ζερβός

Η Ψυχή στο Στόμα (2006)

Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Οικονομίδη, η 7η Τέχνη συνάντησε την 9η, για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά! Την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου του 2007, εγκαινιάστηκε στον Κινηματογράφο Μικρόκοσμος-Prince, μία ομαδική έκθεση comics με 17 δημιουργούς να εμπνέονται από την "Ψυχή στο Στόμα". Η έκθεση "Βία στην Καθημερινότητα" πραγματοποιήθηκε σε διοργάνωση του περιοδικού 9 της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ και συμμετείχαν με πρωτότυπα έργα τους, ο Γιώργος Γούσης, ο Γιώργος Δημητρίου, ο Πέτρος Ζερβός, η Μάρω & η Λίλα Καλογερή, ο Νικήτας Κλιντ, ο Παναγιώτης Κούστας & ο Θανάσης Πέτρου, ο Παναγιώτης Μητσομπόνος, ο Σταύρος Ντίλιος & ο Γαβριήλ Παγώνης, ο Παναγιώτης Πανταζής, ο Τάσος Παπαϊωάννου, ο Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, ο Νεκτάριος Σταματόπουλος, ο Δημήτρης Τιμπιλής και ο Θανάσης Ψαρρός. Τα περισσότερα έργα δημοσιευτηκαν το προσεχές διάστημα στο περιοδικό 9, ενώ κάποια άλλα έμειναν εκτός δημοσίευσης, καθώς κρίθηκαν ιδιαίτερα τολμηρά. Το εικαστικό της αφίσας φιλοξενούσε έργο του graffiti artist, Pete.

ΕΞ' ΑΜΕΛΕΙΑΣ του Γιώργου Γούση

Σχέσεις Στοργής του Πέτρου Ζερβού

HOLY MATRIMONY της Λίλας και της Μάρως Καλογερή

Η ΤΕΧΝΗ ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΤΑ ΗΘΗ του Παναγιώτη Μητσομπόνου

BOY/ROBOT του Σταύρου Ντίλιου και του Γαβριήλ Παγώνη

CONSPIRATORS OF PLEASURE του Τάσου Παπαϊωάννου

Η Ζωή σε Τίτλους του Κωνσταντίνου Παπαμιχαλόπουλου

ΚΡΕΑΣ Α.Ε. του Θανάση Πέτρου (σχέδιο) και του Παναγιώτη Κούστα (σενάριο)

ΤΣΑΚΙΣΜΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ του Νεκτάριου Σταματόπουλου

του Δημήτρη Τιμπιλή

Ο ΑΝΩΜΑΛΟΣ του Θανάση Ψαρρού

Μαχαιροβγάλτης (2010)

Τρίτη μεγάλου μήκους ταινία για τον σκηνοθέτη, και ο Πέτρος Ζερβός εικονογραφεί την επίσημη αφίσα του "Μαχαιροβγάλτη". Με την προβολή της ταινίας να σημαίνει την έναρξη του κινηματογραφικού φεστιβάλ Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, 13 εικονογράφοι εμπνεύστηκαν από την ασπρόμαυρη αισθητική του φιλμ, δημιουργώντας ισάριθμες ασπρόμαυρες εικονογραφήσεις, που εκτέθηκαν στο φουαγιέ του κινηματογράφου Απόλλων Cinemax Class, από τις 20 Οκτωβρίου, του 2010, ενώ παράλληλα δημοσιεύτηκαν σε ειδικό ένθετο του free press LIFO. Στην έκθεση συμμετείχαν ο Γιώργος Γούσης, ο Τόμεκ Γιοβάνης, ο Μιχάλης Διαλυνάς, η Τερέζα Ζεγκίνογλου, ο Κώστας Κυριακάκης, ο Χάρης Λάγκούσης, ο Χρήστος Μαρτίνης, ο Παναγιώτης Μητσομπόνος, η Αλέξια Οθωναίου, ο Παναγιώτης Παναταζής, ο Τάσος Παυλόπουλος, ο Θανάσης Πέτρου, και ο Γαβριήλ Τομπαλίδης, ενώ υπήρξε και ένα έργο του Σπύρου Δερβενιώτη που παρέμεινε αδημοσίευτο μέχρι και σήμερα. Την έκθεση είχαν επιμεληθεί ο Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου και ο Γιώργος Κολύρας.

13 Εικονογράφοι Εμπνέονται από τον "Μαχαιροβγάλτη"

Τόμεκ Γιοβάνης

Γιώργος Γούσης

Μιχάλης Διαλυνάς

Τερέζα Ζεγκίνογλου

Κώστας Κυριακάκης

Χάρης Λαγκούσης

Χρήστος Μαρτίνης

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Αλέξια Οθωναίου

Παναγιώτης Πανταζής

Τάσος Παυλόπουλος

Θανάσης Πέτρου

Γαβριήλ Τομπαλίδης

Σπύρος Δερβενιώτης

Αδημοσίευτο Έργο

Μαχαιροβγάλτης - Γελοιογραφία του Γιάννη Καλαϊτζή με αναφορά στην ταινία, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» (19/3/2011)

Με ευχαριστίες στην οικογένεια Γ. Καλαϊτζή για την άδεια ανάρτησης.

Γιάννης Καλαϊτζής (1945-2016)

Μαχαιροβγάλτης - Πορτρέτα-καρικατούρες χαρακτήρων από τον Πέτρο Ζερβό

Πορτρέτο Βαγγέλη Μουρίκη, από τον Πέτρο Ζερβό

Πορτρέτο Βαγγέλη Μουρίκη, από τον Πέτρο Ζερβό

Πορτρέτα χαρακτήρων, από τον Πέτρο Ζερβό

Το Μικρό Ψάρι (2014)

Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Οικονομίδη, η σχέση με την εικονογράφηση καθίσταται εμφανής ήδη από την επίσημη αφίσα, όπως και στον Μαχαιροβγάλτη. Ο ζωγράφος-εικαστικός Τάσος Παυλόπουλος επιμελείται το σχεδιαστικό μέρος της, ο Γιώργος Γούσης και ο Χάρης Λαγκούσης παρουσιάζουν τις δικές τους εκδοχές στην αφίσα, ο Πέτρος Ζερβός δημιουργεί μία σειρά από πορτρέτα-καρικατούρες με όλους τους χαρακτήρες, και ο Παναγιώτης Μητσομπόνος εικονογραφεί χαρακτηριστικά στιγμιότυπα της ταινίας.

Το Μικρό Ψάρι - Προσχέδια του Τάσου Παυλόπουλου για το εικαστικό του πόστερ

Το Μικρό Ψάρι - Εναλλακτικό Πόστερ του Γιώργου Γούση

Το Μικρό Ψάρι - Εναλλακτικό Πόστερ του Χάρη Λαγκούση

Το Μικρό Ψάρι - Πορτρέτα-καρικατούρες χαρακτήρων από τον Πέτρο Ζερβό

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Πέτρος Ζερβός

Το Μικρό Ψάρι - Εικονογραφήσεις του Παναγιώτη Μητσομπόνου

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Το Μικρό Ψάρι - Σχέδια του Γιώργου Γούση

Περίοδος προεργασίας για το look του Στράτου Καραμάνη.

Γιώργος Γούσης

Το Μικρό Ψάρι - Σχέδιο του Παναγιώτη Μητσομπόνου

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Στέλλα Κοιμήσου (2016)

Ο Γιάννης Οικονομίδης κάνει το θεατρικό του ντεμπούτο μεταπηδώντας για λίγο από την κινηματογραφική οθόνη στη θεατρική σκηνή, και 6 εικονογράφοι, ο Γιώργος Γούσης, ο Πέτρος Ζερβός, ο Χάρης Λαγκούσης, ο Παναγιώτης Μητσομπόνος, ο Θανάσης Πέτρου και η Μαρία Τζαμπούρα, προσκλήθηκαν να παρακολουθήσουν τις πρόβες και να αποδώσουν με ένα σχέδιο την εμπειρία τους. Οι δηλώσεις που ακολουθούν, έγιναν στον Γιάννη Κουκουλά, στο πλαίσιο του άρθρου "Σκίτσα για τη Στέλλα που φιλοξενήθηκε στο ένθετο Καρέ-Καρέ της Εφημερίδας των Συντακτών (9-10-2016).

Γιώργος Γούσης

«Όταν με πήρε τηλέφωνο ο Γιάννης για να με καλέσει στην πρόβα, μου είπε πως ήθελε να κάνω ένα σκίτσο που θα αποτύπωνε αυτό που θα ένιωθα βλέποντας την παράσταση. Ακριβώς επειδή ήταν πρόβα, αυτό που παρακολούθησα ήταν πολύ λιτό, χωρίς σκηνικά, κοστούμια, φώτα, μουσική. Ήταν μοναχά τα κορμιά και οι ψυχές των ηθοποιών. Αποφάσισα λοιπόν να φτιάξω κάτι απλό με όση περισσότερη ένταση μπορούσα. Το συμπύκνωσα στην "Στέλλα" που μέσα από τον έρωτα, βρίσκει το κουράγιο και την ενέργεια να ορθώσει ανάστημα απέναντι στον εξουσιαστικό πατέρα της που ελέγχει με κάθε τρόπο τις ζωές όλων των ανθρώπων γύρω του, ακόμα και τα μέλη της ίδιας του της οικογένειας. Σε ένα δεύτερο επίπεδο τους φαντάστηκα και σαν ζώα, σαν θηρευτή και θήραμα. Προσπάθησα όσο μπορούσα να προετοιμάσω τους θεατές της παράστασης που θα έχουν δει πρώτα το σκίτσο για το τι πρόκειται να αισθανθούν μέσα στην αίθουσα αλλά, πιστέψτε με, είναι απλά η προετοιμασία. Η εμπειρία αυτής της παράστασης θα χαράξει τον θεατή βαθιά».

Γιώργος Γούσης

Πέτρος Ζερβός

«Ο Οικονομίδης μεταφέρει την ουσία του κινηματογράφου του στο θέατρο με τους ηθοποιούς να βάζουν κατά μέρος ή μάλλον να σπάζουν τα όρια της θεατρικής υποκριτικής και παιδείας, ενσαρκώνοντας την ωμή αλήθεια τους χωρίς καλολογικά στοιχεία κι άλλες "διαμεσολαβήσεις". Ο θεατής "ρίχνεται", σαν σε αρένα, στην πραγματική συνθήκη των ηρώων που ξεδιπλώνεται αριστοτεχνικά σαν να βλέπουμε σε αργή κίνηση μια αλυσιδωτή πυρηνική αντίδραση. Το αποτέλεσμα είναι μια δυνατή αλλά και λυτρωτική εμπειρία»

Πέτρος Ζερβός

Χάρης Λαγκούσης

«Ήθελα να κάνω κάτι που να περνάει τη γενικότερη αίσθηση που μου άφησε το έργο: τη βία, την ένταση, την υποταγή. Και έτσι, με φρέσκια ακόμη τη μνήμη της παράστασης, ξεκίνησα να σκιτσάρω χωρίς να έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου, ώσπου κατέληξα στην εικόνα του τερατόμορφου πατέρα, του όπλου και του σκυμμένου προφίλ της Στέλλας»

Χάρης Λαγκούσης

Παναγιώτης Μητσομπόνος

«Μόνο γιατί είναι φίλος μου ο Οικονομίδης δέχτηκα να πάω στην πρόβα. "Ελάτε να δείτε την πρόβα και να κάνετε κανένα σχεδιάκι, έτσι ό,τι σας κάνει εντύπωση, να μου πείτε και τη γνώμη σας, και θα δούμε τι θα τα κάνουμε (τα σχέδια) μετά". Με το θέατρο γενικά δεν έχω και πολύ καλή σχέση αλλά είπα ok, ας χάσω ένα απόγευμα για τον Γιάννη. Η παράσταση ήταν δυναμίτης! Η ένταση φοβερή, οι ηθοποιοί καταπληκτικοί και η αίσθηση δυνατή κλοτσιά στο στομάχι. Ήταν ένας κινηματογραφικός Οικονομίδης σε θέατρο με ρεαλιστικούς ζωντανούς χαρακτήρες. Μια παράσταση που την βλέπεις μονορούφι, με εντάσεις που εκεί που νόμιζες δεν πάει πιο πάνω, δεν έχεις δει τίποτα... πόσο πιο πάνω μπορεί να φτάσει. Ήταν τόσο έντονα τα συναισθήματα που μετά το τέλος της παράστασης όταν μιλάγαμε με τους ηθοποιούς τους κοιτούσα περίεργα, επηρεασμένος ακόμα από τους χαρακτήρες που υποδύονται! Ήξερα ήδη τι θα φτιάξω και το ίδιο βράδυ "έστησα" το σχέδιο. Περισσότερο σαν κινηματογραφική αφίσα μου βγήκε, με την έντονη βλοσυρή μορφή του μαφιόζου πατέρα πάνω από τα τρία "σακατεμένα" παιδιά του».

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Θανάσης Πέτρου

«Εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι ο Οικονομίδης σκηνοθέτησε μια θεατρική παράσταση διατηρώντας ατόφια, νομίζω, την κινηματογραφική του γλώσσα και ματιά, οπότε φαντάζομαι και κόμικς αν έκανε, αυτό το προσωπικό ύφος θα υπήρχε με την ίδια ένταση. Επομένως, δεν είναι το μέσο που βαραίνει περισσότερο, αλλά η προσωπική άποψη, αντίληψη και ευαισθησία».

Θανάσης Πέτρου

Μαρία Τζαμπούρα

«Το να παρακολουθεί κάποιος οποιαδήποτε μορφή τέχνης προϋποθέτει μια ειλικρινή ματιά απέναντι στο έργο, είτε είναι ζωγραφικός πίνακας είτε ταινία είτε θέατρο. Σημαίνει ότι αφήνεις όσο περισσότερο από το "εγώ" σου (ιδέες, κοσμοθεωρία, αντιλήψεις, στερεότυπα) έξω από την αίθουσα -είναι λίγο όπως το να βγάζεις τα παπούτσια σου μπαίνοντας σε δωμάτιο με χαλί- για να κάνεις χώρο για το καινούργιο που βλέπεις. Αυτό είναι έτσι κι αλλιώς δύσκολο, από μόνο του. Είναι περίπου όπως συμβαίνει στην καθημερινότητά μας. Πόσο εύκολα ακούμε τι έχει να μας πει ο άλλος χωρίς να τον διακόψουμε για να πούμε τη δική μας γνώμη; Στην περίπτωση του Οικονομίδη έπρεπε να αφήσω πίσω ακριβώς όλα τα επίθετα που συνήθως συνοδεύουν ό,τι κάνει και να του χαρίσω την πιο καθαρή ματιά μου, να κοιτάξω αυτό που πραγματικά έβλεπα εκείνη τη στιγμή, χωρίς να ανατρέξω στο κουτί στο οποίο τον έχουμε -όσοι τον έχουμε- κατηγοριοποιήσει. Ελπίζω να το κατάφερα κάπως»,

Μαρία Τζαμπούρα

Στελλα Κοιμήσου -Εικονογράφηση του Πέτρου Ζερβού

Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς (2020)

Στην πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία του κινηματογραφιστή, ο δημιουργός comics και εικονογράφος Γιώργος Γούσης επιμελείται την έκθεση εικονογράφησης «Η Τέχνη της Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς», με τη συμμετοχή 15 εικονογράφων και εικαστικών (Δημήτρης Γεωργοπάλης, Γιώργος Γούσης, Γεωργία Ζάχαρη, Πέτρος Ζερβός, Λένα Κιτσοπούλου, Κανέλλος COB, Χάρης Λαγκούσης, Πάνος Μαραγκός, Παναγιώτης Μητσομπόνος, Αλέξια Οθωναίου, Πανάγος, Παναγιώτης Πανταζής, Τάσος Παυλόπουλος, Soter, και Μαρία Τζαμπούρα). Παράλληλα, ο Παναγιώτης Μητσομπόνος σχεδιάζει το εναλλακτικό poster της ταινίας, επιμελούμενος παράλληλα τα εικαστικά του merchandise, με τον Γιώργο Γούση τέλος, να σχεδιάζει πορτρέτα των χαρακτήρων, στο πλαίσιο της προεργασίας των γυρισμάτων.

Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς - Εναλλακτικό Πόστερ του Παναγιώτη Μητσομπόνου

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς - Εικαστικά του Παναγιώτη Μητσομπόνου για το merchandise της ταινίας

Η τέχνη της «Μπαλάντας της Τρύπιας Καρδιάς» από 15 εικονογράφους και εικαστικούς

Δημήτρης Γεωργοπάλης

Γιώργος Γούσης

Γεωργία Ζάχαρη

Πέτρος Ζερβός

Κανέλλος COB

Λένα Κιτσοπούλου

Χάρης Λαγκούσης

Πάνος Μαραγκός

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Αλέξια Οθωναίου

Πανάγος

Παναγιώτης Πανταζής

Τάσος Παυλόπουλος

Soter

Μαρία Τζαμπούρα

Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς - Προεργασία γυρισμάτων - Σκίτσα του Γιώργου Γούση

Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα του Ντίνου ( Βαγγέλης Μουρίκης).

Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα του Γλάρου (Στάθης Σταμουλακάτος).

Μπαλάντα της Τρύπιας ΚαρΣκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα του Μάνου (Βασίλης Μπισμπίκης).

Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς - Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα του Βαγγέλη -Φωκίων Μπόγρης

Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τις φιγούρες των killers -Τα παιδιά του Πειραιά

Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα της Όλγας (Βίκυ Παπαδοπούλου)

Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα του Κυρίου Γιώργου ( Πέτρος Ζερβός)

Σκίτσο του Γιώργου Γούση για τον χαρακτήρα του Σάκη (Αντώνης Κοτζιάς).

Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς - Προεργασία γυρισμάτων - Σκίτσο του Χάρη Λαγκούση

Γιάννης Οικονομίδης - Πορτρέτα

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από το The Design Cartel

Περιοδικό Κ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ (15 Ιουνίου 2008)

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από τον Παναγιώτη Μητσομπόνο

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από τον Δημήτρη Βασιλείου

Πορτρέτο-καρικατούρα του Γιάννη Οικονομίδη, από τον Πέτρο Ζερβό

Περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ - Οκτώβριος 2009

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από τον Θανάση Πέτρου

Περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ - Απρίλιος 2006

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από την Τιτίνα Χαλματζή

Περιοδικό Κ της Καθημερινής - 11 Μαρτίου 2007

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από τον Αχιλλέα Χριστίδη

Περιοδικό ΜΠΛΕ ΚΟΜΗΤΗΣ

Πορτρέτο του Γιάννη Οικονομίδη, από τον Πέτρο Ζερβό (2014)